Friday, January 14, 2011

KuNgFu TiMe!!

Lets spice up our life with something different to eat.. I'm sure everyone knows what kue tiaw kung fu is.. It's my favorite, and I've been craving for it for the last few weeks... So last weekend I went to Asian Shop to look for all the ingredients...

This is the only Kue Tiaw available.. As hard as 'kayu' hehe

Kekayuan nye sungguh terserlah...

Kena masak dulu macam tu.. banyak sikit la kerje nye..

Ingredients for tumis and the vegetables needed.. There shuld be brokoli as well as cauliflower, but I forgot to buy them..

Macam ni la rupa Kue Tiaw nye selepas di masak, x oily macam yg kat M'sia..


Celup Kue Tiaw dalam telur yg dipukul, add sket garam..

Then, goreng dalam minyak yg memang betul2 panas.. kalau bole kuali tu dah berasap, baru telur tu garing, 'krup krup' je bile kita kunyah.. hehe

Goreng sampai garing, baru angkat..

Close up...

Tumis bawang putih sahaja, bout 3 biji and cili api..

Bila dah garing, masukkan ayam... bile ayam dah masak baru masukkan sotong and carrot..

Masukkan sikit je sos tiram..

Add in tomatoes..

Add in water..

Lastly, masukkan 3 biji telur... mix...
Allow to boil..

That's it! Simple kan..?
Afeef cakap "sehr lecker!" (dat means very tasty!) hehe..




6 comments:

ishamizu said...

oh feveret izu jgk!!hehe..aritu dh cuba yg telur beefstik akk tu, peh sdp!! nti leh try yg ni plak. TQ for sharing kNAna! =)

p.s kuew tiaw tu sama la kt sini pun keras mcm kayu gak. hehe.

Frau Azmir said...

hahaha!! agaknye mmg kue tiaw kayu je yg ade kat europe ni ye hehe.. jd la utk kite2 melepas kempunan..
ihihihi x sangka rupe2 nye izu pun feveret kue tiaw kung fu! samala kite hehe.. no problem izu, sharing is caring!

ajah said...

kue tiaw byk telur..nyum2..

Frau Azmir said...

ye mmg sedap, try jangan x try..

sitiezahim said...

bes bes..nanti saya cuba ye :D

Frau Azmir said...

hehe di persilakan.. cuba jgn x cuba.. sy ni dari ke hari nak cuba resipi apam beras hajar tp lupe memanjang nak beli yeast.. makcik ni dah tua sgt la, asyik lupeeee jeee..

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...